П`ятниця, 18.08.2017, 16:21
ГоловнаРеєстраціяВхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
 
Меню сайту
 
Міні-чат
 
Наше опитування
Оцініть роботу селищної ради

Результат опитування Результати
Всі опитування нашого сайта Архів опитувань
Обговорити на форумі
Всього відповідей: 37
Інші опитування
 
Головна » 2009 » Березень » 27 » Санітарний паспорт смт. Ставище
Санітарний паспорт смт. Ставище
11:08
САНІТАРНИЙ ПАСТОРТ
смт. СТАВИЩЕ

     Правила санітарної очистки, збирання, зберігання, перевезення, утилізації, оброблення та захоронення відходів, в тому числі використаних пластмасових ПЕТ пляшок, як вторинної сировини на території Ставищенської селищної ради
1. Загальні положення
   Правила санітарної очистки, збирання, зберігання, перевезення, утилізації, оброблення та захоронення відходів, в тому числі використаних пластмасових ПЕТ пляшок, як вторинної сировини в селищі Ставище (надалі - Правила), розроблені відповідно до законів України «Про відходи», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2001 р. № 915 «Про впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини» та «Програми соціально-економічного розвитку с. Ставище на 2006-2010рр.».
   1.1. Правила встановлюють єдині вимоги до здійснення діяльності зі збирання, зберігання, перевезення, утилізації, оброблення та захоронення відходів, в тому числі використаних пластмасових ПЕТ пляшок, як вторинної сировини, які утворюються на території селища.
   1.2. Дія цих Правил поширюється на суб'єктів господарської діяльності всіх форм власності, які діють на території Ставищенської селищної ради, та фізичних осіб, які проживають на території Ставищенської селищної ради.
   1.3. Дані Правила регулюють відносини у сфері поводження з відходами, що утворюються в результаті господарсько-побутової та виробничої діяльності на території селищної ради, в тому числі відходи:
- тверді побутові відходи (надалі - ТПВ);
- об'ємні, великогабаритні;
- будівельні;
- промислові нетоксичні;
- побутові та промислові тверді, що містять токсичні речовини;
   - відходи як вторинна сировина (метали, пластмаса, скло, полі
етилен, папір, картон, використані пакувальні матеріали та інші).
   Збирання, зберігання, утилізація, оброблення та захоронення інших відходів, в тому числі небезпечних відходів, регулюються законодавством України.
2. Визначення основних термінів
   Відповідно до Закону України «Про відходи» наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворюються у процесі людської діяльності і не мають подальшого використання за місцем утворення чи виявлення та яких їх власник повинен позбуватись шляхом утилізації чи видалення;
   небезпечні відходи — відходи, що мають такі фізичні, хімічні, біологічні чи інші небезпечні властивості, які створюють або можуть створювати значну небезпеку для навколишнього природного середовища і здоров'я людини та які потребують спеціальних методів і засобів поводження з ними;
   виробник відходів - фізична або юридична особа, діяльність якої призводить до утворення відходів;
   поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення;
   збирання відходів - діяльність, пов'язана з вилученням, накопиченням і розміщенням відходів у спеціально відведених місцях чи об'єктах, включаючи сортування відходів з метою подальшої утилізації чи видалення;
   зберігання відходів - тимчасове розміщення відходів у спеціально відведених місцях чи об'єктах (до їх утилізації чи видалення);
   оброблення (перероблення) відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення;
   перевезення відходів - транспортування відходів від місць їх     утворення або зберігання до місць чи об'єктів оброблення, утилізації чи видалення;
   видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації;
   утилізація відходів - використання відходів, як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів;
   знешкодження відходів - зменшення чи усунення небезпечності відходів шляхом механічного, фізико-хімічного чи біологічного оброблення;
захоронення відходів - остаточне розміщення відходів при їх видаленні у спеціально відведених місцях чи на об'єктах таким чином, щоб довгостроковий шкідливий вплив відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини не перевищував установлених нормативів; об'єкти поводження з відходами - місця чи об'єкти, що використовуються для збирання, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження та захоронення;
   спеціально відведені місця чи об'єкти - місця чи об'єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки  надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених органів на видалення відходів чи здійснення інших операцій з відходами;
   спеціалізований транспорт - транспорт, спеціально призначений та виготовлений для перевезення ТПВ, рідких і інших відходів;
   операції поводження з відходами - збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів;
   розміщення відходів — зберігання та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах;
   відходи як вторинна сировина - відходи, для утилізації та переробки яких в Україні існують відповідні технології та виробничо-технологічні /або економічні передумови;
   збирання і заготівля відходів як вторинної сировини — діяльність, пов'язана із збиранням, купівлею, прийманням, зберіганням, обробленням (переробленням), перевезенням, реалізацією і постачанням таких відходів переробним підприємствам на утилізацію, а також надання послуг у цій сфері.
   спеціально уповноважений суб'єкт господарської діяльності - фізичні та юридичні особи - суб'єкти господарської діяльності, уповноважені селищною радою здійснювати перевезення, оброблення та захоронення ТПВ.
   Спеціально уповноваженим суб'єктом господарської діяльності по комплексному вирішенню всіх питань у сфері поводження з відходами на території Ставищенської селищної ради є селищне комунальні підприємства.
3. Обов'язки суб'єктів сфери поводження з відходами
3.1.    Фізичні особи у сфері поводження з відходами зобов'язані:
   3.1.1. Виконувати вимоги законодавства України у сфері поводження з відходами, правил благоустрою і утримання території с. Ставище у частині поводження з відходами, а також цих Правил.
   3.1.2. У встановленому порядку укладати угоди, проводити оплату за користування послугами підприємств та організацій, які здійснюють збирання, зберігання, перевезення, утилізацію, оброблення та захоронення відходів.
   3.1.3. Забезпечити чистоту земельних ділянок, які знаходяться у власності або користуванні, оренді (суборенді), а також закріплених згідно з договором інших територій.
   3.1.4. Виконувати інші зобов'язання, передбачені законодавством України та рішеннями селищної ради, їх виконавчих органів щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами.
   3.2.    Суб'єкти господарської діяльності всіх форм власності у сфері поводження з відходами зобов'язані:
   3.2.1. Виконувати вимоги законодавства України у сфері поводження з відходами, правил благоустрою і утримання території Ставищенської селищної ради у частині поводження з відходами, а також цих Правил.
   3.2.2.    У встановленому порядку укладати угоди, проводити оплату за користування послугами підприємств та організацій, які здійснюють збирання, зберігання, перевезення, утилізацію, оброблення та захоронення відходів.
   3.2.3.    Забезпечити чистоту земельних ділянок, які знаходяться у власності або користуванні, оренді (суборенді), а також закріплених згідно з договором інших територій.
   3.2.4. Обладнати спеціальні майданчики для збирання та тимчасового зберігання відходів, які повинні відповідати санітарним і місто будівним нормам та цим Правилам, для відходів, з урахуванням від бору пластмасових ПЕТ пляшок, як вторинної сировини.
   3.2.5. На майданчиках для збирання і тимчасового зберігання ТПВ встановити спеціальні ємності, які відповідають нормам накопичення ТПВ (з урахуванням відбору пластмасових ПЕТ пляшок), санітарним правилам та вимогам цих Правил.
   3.2.6. Передбачити утворення відходів та зменшувати обсяги їх утворення.
   3.2.7. Забезпечити приймання та утилізацію використаних вітчизняних та імпортних пакувальних матеріалів і тари, в яких знаходилась продукція підприємств, установ і організацій, яка поступила на це підприємство, або укладати договори з відповідними організаціями на їх збирання та утилізацію.
   3.2.8. Забезпечити збирання відходів в повному обсязі від утворення та не допускати зберігання відходів та їх знешкодження у місцях, не призначених для даних цілей.
3.2.9.    Здійснювати контроль за станом місць розміщення відходів.
   3.2.10. Покривати збитки, нанесені навколишньому природному середовищу, здоров'ю та майну громадян, підприємств, установ та організацій внаслідок порушення встановлених правил поводження з відходами відповідно до законодавства України.
   3.2.11. Вести первинний облік відходів, зокрема обсяги утворення, утилізації чи передачі іншим суб'єктам у сфері поводження з відходами згідно з пунктом «г» статті 17 Закону України «Про відходи».
   3.2.12. Виконувати інші зобов'язання, передбачені законодавством України та рішеннями Ставищенської селищної ради, їх виконавчих органів щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами.
   3.3. Спеціально уповноважені суб'єкти господарської діяльності (селищне комунальне підприємство) зобов'язане:
- проводити інформаційно-роз'яснювальну роботу з населенням щодо виконання ними зобов'язань щодо здійснення санітарних норм і правил утримання прибудинкових територій та збирання відходів (з урахуванням відбору пластмасових ПЕТ пляшок).
   - вчасно здійснювати (згідно з договорами) вивезення твердих побутових відходів з територій підприємств, установ, організацій у спеціально відведені місця;
   - складати на кожну спецмашину маршрутні графіки зі схемами руху і забезпечувати їх виконання;
   - коректувати маршрутні графіки відповідно до змінених експлуатаційних умов;
   - в приватному житловому секторі здійснювати планово-регулярне очищення від твердих побутових відходів;
   - погоджувати місця базування спецавтотранспорту, оброблення від ходів і інші питання діяльності у сфері поводження з відходами з уповноваженими органами, в т. ч. з санітарно-епідеміологічною службою;
   - обладнати майданчики та встановити на них необхідну кількість контейнерів для збирання твердих побутових відходів, зокрема для пластмасових ПЕТ пляшок;
   - організувати та забезпечити регулярне прибирання контейнерних майданчиків, миття і дезінфекцію контейнерних ємностей.
   3.4. Відповідальність за підтримання у належному санітарному стані камер, сміттєвих накопичувачів і територій, що прилягають до місць вивантаження відходів, несуть спеціально уповноважені суб'єкти господарської діяльності.
   3.5. Власник чи користувач земельної ділянки зобов'язаний відразу повідомляти спеціально уповноважені суб'єкти господарської діяльності про кожну суттєву якісну і кількісну зміну відходів, що утворюються.
   3.6. Представники організацій, які здійснюють контроль за операціями поводження з відходами, мають право безперешкодного доступу на земельні ділянки і закріплені території з метою перевірки виконання вимог даних Правил.
   3.7. Для ефективного і комплексного вирішення всіх питань у сфері поводження з відходами, створення системи використання від ходів як вторинної сировини, виконавчий комітет Ставищанської селищної ради може на конкурсних основах призначати інших спеціально
уповноважених суб'єктів господарської діяльності для забезпечення функціонування системи збирання, транспортування, утилізації, захоронення та знешкодження відходів, які включені у сферу поводження з відходами згідно з розділом 3 цих Правил.
4. Порядок збирання відходів
4.1. Контейнерні ємності для відходів та мішки для сміття.
   4.1.1. Спеціально уповноважені суб'єкти господарської діяльності визначають по мірі виходу з експлуатації існуючого обладнання, в яке збираються і вивозяться відходи - вид, розміри і призначення контейнерних ємностей, із врахуванням вимог, зазначених пп. 3.1.2-3.1.3
даних Правил.
Для збирання і транспортування відходів і матеріалів, що утилізуються, застосовуються такі контейнерні ємності з відповідними позначками:
   а)    контейнерні ємності для твердих побутових відходів, позначені смужкою чорного кольору;
   б)    контейнери для пластмасової ПЕТ пляшки, позначені смужкою білого кольору.
   4.1.3. Для відходів, що тимчасово утворюються у великій кількості, та які придатні для збору в мішки для сміття, спеціально уповноважені суб'єкти господарської діяльності можуть дозволити використовувати такі мішки.
   4.1.4. Громадянами для збирання відходів використовуються власні ємності, мішки, які згідно з графіком збираються та вивозяться у місця складування.
   4.1.5. В окремих випадках селищна рада, згідно із заявою виробника відходів, може дозволити використовувати для збирання і тимчасового зберігання відходів контейнерні ємності інших розмірів, ніж передбачені в п. 4.1.1, якщо це не суперечить існуючим санітарним нормам та встановленій системі збирання відходів.
4.2. Кількість і розміри контейнерних ємностей для відходів.
   4.2.1. Для визначення оптимальної кількості контейнерів для встановлення їх на майданчики, необхідно виходити з чисельності населення або затверджених норм накопичення відходів (норми для ТПВ затверджуються рішенням виконкому міської ради) з урахуванням інших виробників відходів (юридичних та фізичних осіб), що користуються цими контейнерами, та затверджених для них норм накопичення. Розрахунковий об'єм (кількість контейнерів) повинен відповідати фактичному накопиченню в періоди їх найбільшого утворення.
   4.2.2. Виробники відходів, суб'єкти господарської діяльності, враховуючи   періодичність   вивантаження   контейнерів,   встановлюють таку кількість і такі розміри контейнерних ємностей, щоб їх було достатньо для складування відходів, що утворюються.
   4.2.3. В місцях загального користування контейнери встановлюються спеціально уповноваженим суб'єктом господарської діяльності.
   4.3. Місця розміщення майданчиків для відходів (контейнерів) та під'їзні шляхи до них.
   4.3.1. Майданчики для встановлення контейнерів повинні бути віддалені від житлових будинків, дитячих установ, спортивних майданчиків та від місць відпочинку населення, на відстані не менше ніж 20 м, але не більше ніж 100 м. Розмір майданчиків повинен бути розрахований для встановлення необхідної кількості контейнерів.
   Розташування, розміри і оформлення майданчиків повинні забезпечувати вільний проїзд спецавтотранспорту, відповідати умовам завантаження.
Виробники відходів погоджують місце розташування майданчиків для встановлення контейнерів або місце тимчасового зберігання відходів у Ставищанської селищної ради за погодженням з СЕС.
   4.3.2.    Для збирання і тимчасового зберігання відходів у районах приватних домовласників  виділяються  спеціальні майданчики  для встановлення на них контейнерів для збирання відходів. На території приватних домовласників місця розташування сміттєвих накопичувачів, туалетів і помийних ям визначаються домовласником із належним виконанням діючих санітарних правил.
   4.3.3.    Розташування контейнерних ємностей місткістю більше ніж 240 л повинно визначатись виробниками відходів або спеціально уповноваженими суб'єктами господарської діяльності таким чином, щоб виконувались такі умови:
   - місце розташування контейнерних ємностей повинно мати герметичне, водонепроникне покриття;
   - не допускається розташування контейнерних ємностей в заглибленнях;
- забезпечення проїзду сміттєвозів.
   4.3.4.    На всіх площах, вулицях, у садах, парках, на автобусних зупинках та інших місцях загального користування повинні бути встановлені урни в достатній кількості. Відстань між урнами визначається санітарними службами в залежності від інтенсивності користування територіями, але не більше ніж за 40 м - на людних та 100 м - на малочисленних. Встановлення урн біля об'єктів торгівлі і сфери послуг проводиться суб'єктами підприємницької діяльності і є обов'язковим.
   За дотримання санітарних норм чистоти урн несуть відповідальність організації, підприємства, установи, що здійснюють прибирання закріплених за ними територій.
   4.3.5. У місцях щільної забудови селища, де неможливо встановити контейнерні  ємності  для  збирання  ТПВ,  спеціально  уповноважені суб'єкти господарської діяльності організовують побудинковий (подзвінковий) збір і вивезення відходів відповідно до укладеного договору.
   4.3.6. Забороняється біля магазинів, кіосків, яток та інших об'єктів
роздрібної торгівлі складувати тару і більш ніж одноденний запас товарів, а також користуватись для складування прилеглими територіями.
   4.3.7.    При проведенні дорожньо-будівельних робіт, монтажних робіт водопроводів, теплопроводів спеціально уповноважені суб'єкти господарської діяльності можуть тимчасово призначити інше місце для розташування контейнерів для відходів. Подавання контейнерів
та їх вивантаження відбувається тільки з цього місця.
   4.3.8.    У випадку, якщо з метою вивантаження контейнерних ємностей виникає необхідність проїзду по земельній ділянці, що знаходиться у власності (користуванні) третіх осіб, такі особи зобов'язані не перешкоджати цьому та визначити найбільш зручне місце для
проїзду автотранспорту, що збирає відходи.
   4.4. Користування ємностями для відходів.
    4.4.1.    Відходи повинні завантажуватись в контейнерні ємності відповідно до їх цільового призначення. Складування відходів іншим чином на земельній ділянці або біля контейнерних ємностей це допускається.
   4.4.2.    Власник чи користувач земельної ділянки (обслуговуюча організація) зобов'язані піклуватись про те, щоб контейнерні ємності для відходів були доступні для всіх осіб, що мають право на користування ними, і використовувались належним чином.
   4.4.3. Необхідно дбайливо поводитись з контейнерами для відходів; їх заповнення" дозволяється саме на стільки, щоб можна було закрити покришку контейнера.
4.4.4. Не дозволяється у контейнерах трамбувати чи спалювати відходи.
   4.4.5. Не дозволяється наповнювати контейнери великогабаритними предметами, снігом та льодом, а також відходами, які можуть псувати чи надмірно забруднювати контейнер, автотранспорт, що збирає відходи.

   4.4.6. Відповідальність за санітарний стан у районі території розміщення контейнерних ємностей для відходів несе виробник відходів або спеціально уповноважені суб'єкти господарської діяльності згідно з укладеним між ними договором.
   4.4.7. Контейнерні ємності, що заповнені не за призначенням, як виняток вивантажуються як ємності з відходами, утилізація яких не доцільна.
5. Порядок вивезення (транспортування) відходів
   5.1. Вивезення ТПВ здійснюється спеціалізованим або відповідно обладнаним транспортом на полігон ТПВ, сміттєперевантажувальні станції та інші офіційно визначені місця.
   5.2. Великогабаритні, будівельні відходи повинні вивозитись на полігон ТПВ, або на визначені Ставищенською селищною радою місця (будівництво доріг, будівельні підприємства) за погодженням з СЕС.
   5.3. Вивезення, переробка та зберігання пластмасових ПЕТ пляшок, як вторинної сировини, здійснюється відповідно спеціалізованим автотранспортом, дробильною машинкою та зберігаються в спеціально відведеній споруді.
   5.4. Для забезпечення шумового комфорту мешканців селища побутові відходи необхідно вивозити не раніше 7 години ранку і не пізніше 23 години.
   5.5. У зв'язку із підвищеним епідеміологічним ризиком і небезпекою для здоров'я населення, специфічними об'єктами санітарного очищення слід вважати: медичні установи і відділення, ветеринарні об'єкти.
   5.6. При тимчасовому зберіганні відходів у контейнерних ємностях, що є на відкритих майданчиках, повинна бути виключена можливість загнивання та розкладання. Періодичність вивезення ТПВ узгоджується з установами санітарно-епідеміологічної служби у відповідності із схемою санітарного очищення селища.
    Збір і вивезення твердих побутових відходів з будинковолодінь здійснюється відповідно до санітарно-гігієнічних вимог за планово-регуляторною системою згідно із затвердженими графіками і за разовими замовленнями.
   5.7. Вивантаження контейнерних ємностей здійснюється згідно з маршрутними планами, які складаються спеціально уповноваженими суб'єктами господарської діяльності.
   5.8. Спеціально уповноважені суб'єкти господарської діяльності інформують належним чином виробників відходів про дні (графік) вивезення відходів.
   5.9. Видалення громіздких та негабаритних відходів необхідно про водити по мірі їх накопичення, але не рідше ніж один раз в тиждень.
   5.10.    Якщо вивантаження контейнерних ємностей не може бути проведеним з вини виробника відходів, вивантаження здійснюється в дні, що не призначені для цих цілей, на основі окремої згоди при умові компенсації додаткових витрат, які при цьому виникають.
6. Особливості збирання та вивезення окремих видів відходів
   6.1. Виробників відходів зобов'язуються складувати матеріали у відповідні контейнерні ємності. Зокрема, виробники відходів можуть складувати на своїх складах ресурсно-цінні відходи і доставляти їх на станції зі збору матеріалів, що утилізуються, чи направляти ці матеріали на вторинну переробку.
   6.2. Виробники відходів зобов'язані складувати ПЕТ пляшку у відповідні контейнерні ємності або доставляти їх на станцію збору, яка буде визначена уповноваженим суб'єктом господарювання.
  6.3. Ємності для відходів на вулицях, в громадських місцях, від критій місцевості (урни).
  6.3.1. Встановлені на вулицях, дорогах та майданчиках, в громадських місцях та на відкритій місцевості відповідно з діючими санітарними нормами та правилами ємності для відходів (урни) призначаються для усіх відходів, які утворюються за межами сфери виробництва та домашнього господарства. Не допускається використання цих ємностей для відходів з метою складування у них інших видів відходів.
   6.3.2. Конструкційне рішення урн для збирання сміття повинно бути узгоджене з органами санепідемслужби та відділом містобудування та архітектури.
   6.3.3. Урни необхідно обробляти дезінфекційними та миючими засобами без шкоди для матеріалу, з якого вони виготовлені. Експлуатація урн не повинна допускати забруднення навколишнього природного середовища.
7. Порядок утилізації, знешкодження та захоронення відходів
   7.1. Утилізація, знешкодження та захоронення відходів здійснюється у спеціально відведених місцях чи об'єктах, на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених державних органів.
   7.2. Вимоги до експлуатації спеціальних місць та об'єктів (об'єктів поводження з відходами) визначаються законодавством України.
8. Платежі в сфері поводження з відходами
   8.1. Оплата послуг зі збирання, вивезення і захоронення ТПВ квартиронаймачами включається в плату за користування.житлом (квартирну плату), розраховану відповідно до затвердженого порядку.
   8.2. Власники приватних будинків проводять оплату за послуги зі збирання, вивезення і захоронення твердих побутових відходів спеціально уповноваженим суб'єктам господарської діяльності, відповідно до затвердженого порядку.
   8.3. Фізичні та юридичні особи, які займаються підприємницькою діяльністю, що призводить до утворення відходів, здійснюють оплату:
   8.3.1. При наявності своїх обладнаних спеціальних майданчиків зі встановленими на них ємностями для збирання та тимчасового зберігання відходів - за перевезення та захоронення відходів відповідно до укладених договорів із спеціально уповноваженими суб'єктами гос-
подарської діяльності за фактично вивезені обсяги відходів;
   8.3.2. При відсутності своїх обладнаних спеціальних майданчиків зі встановленими на них ємностями для збирання та тимчасового зберігання відходів - за збирання, перевезення та захоронення відходів відповідно до укладених договорів із спеціально уповноваженими суб'єктами господарської діяльності за фактично зібрані та вивезені обсяги відходів.
   8.4. Підприємства та організації, які надають послуги з утримання будинків і прибудинкових територій, здійснюють оплату за перевезення та захоронення відходів відповідно до укладених договорів із спеціально уповноваженими суб'єктами господарської діяльності виходячи із норм накопичення відходів.
   8.5. Оплата послуг за вивезення та знешкодження не загальнопоширених специфічних (великогабаритних, з наявністю токсичних речовин, будівельних відходів у великій кількості) відходів здійснюється їх виробниками на основі відповідних договорів, що укладаються між
виробниками цих відходів та спеціально уповноваженими суб'єктами господарської діяльності за фактично вивезені обсяги не загальнопоширених специфічних відходів.
   8.6. Послуги полігону ТПВ та інших об'єктів з утилізації, знешкодження та захоронення відходів надаються зацікавленим фізичним особам безоплатно. Підприємства, установи, організації проводять оплату на основі відповідних договорів з урахуванням затверджених
у встановленому порядку тарифів.

9. Контроль за дотриманням даних правил, відповідальність за порушення в сфері поводження з відходами
   9.1. Контроль за дотриманням даних Правил здійснюють у межах їх компетенції:
- виконавчого комітету селищної ради;
- санітарно-епідеміологічна служба;
   - підприємства та організації, які надають послуги з утримання будинків та прибудинкових територій;
   - спеціально уповноважені суб'єкти господарської діяльності (міське та селищне комунальні підприємства).
   9.2.    У порядку, визначеному законодавством України, винні особи несуть встановлену законом адміністративну та кримінальну відповідальність за:
   - порушення законодавства, що регулює питання складування, зберігання, розміщення, транспортування, утилізації, ліквідації та використання промислових та побутових відходів;
   - порушення правил благоустрою території селища у частині поводження з відходами;
- порушення природоохоронного законодавства;

   9.3. У випадках, визначених законодавством, винні особи можуть нести і інші види відповідальності, що встановлені законом.
   9.4. Суперечності, що виникають в сфері поводження з відходами, вирішуються у порядку, встановленому законом.
10. Повноваження Ставищенської селищної ради у сфері поводження з відходами
   10.1. Ставищенська селищна рада у сфері поводження з відходами забезпечує:
- виконання вимог законодавства про відходи;
   - розроблення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів;
   - створення полігонів для захоронення відходів та організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;
   - координацію діяльності суб'єктів підприємницької діяльності у сфері поводження з відходами в межах компетенції;
   - здійснення контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території;
- розробка міроприємств  по ліквідації несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів;
   - сприяння роз’ясненню законодавства про відходи серед населення, створення необхідних умов для стимулювання  залучення населення до збирання і заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини;
   - надання дозволу на відведення на території селища місць чи
об’єктів для зберігання та захоронення відходів.

11. Графічна частина санітарної очистки сел. Ставище додається.


ПОГОДЖЕНО:
Державна екологічна інспекція
В Київській області                        ____________________

Житлово – комунальне
підприємство сел. Ставище           ____________________

Відділ містобудування,
архітектури та розвитку
інфраструктури Ставищенської РДА __________________

Районна санепідемстанція              ___________________


Обґрунтування доцільності розробки  проекту Правил санітарної очистки, збирання, зберігання, перевезення, утилізації, оброблення та захоронення відходів, в тому числі використаних пластмасових ПЕТ пляшок, як вторинної сировини на території Ставищенської селищної ради»
Опис проблеми:
   Питання збору та утилізації твердих побутових відходів, на сьогоднішній день стало найактуальнішим і потребує нагального вирішення. Такі висновки зроблено робочою групою по розробці Стратегії розвитку с. Ставище після аналізу опитування, проведеного серед населення, суб'єктів малого та середнього бізнесу. 80% респондентів винесли дану проблему в число перших п'яти, котрі першочергово необхідно вирішувати.
 \
   Норма накопичення відходів складає 1,2 м куб.- 1,5 м куб. в рік на одну особу або 0,1-0,125 м куб. відходів в місяць. Виходячи з цього, щомісячно залишається гостями селища 375 м куб. твердих побутових відходів. Крім того, постійне населення регіону накопичує 1000 м куб. відходів .
   Отже, всього в місяць комунальною службою вивозиться 375 м куб. відходів.
   Селищним комунальним підприємством експлуатується два сміттєвози. Кожний з них вивозить 7 м куб. ТПВ і виходячи із кількості накопичуваного сміття здійснює декілька рейсів до полігону, розташованого на відстані 4 км від селища.
   Дане рішення спрямоване на вирішення проблем населення селища, суб'єктів малого та середнього бізнесу та органів місцевого самоврядування. Такі висновки зроблені робочою групою по розробці стратегії розвитку с. Ставище.
Сучасний стан та динаміка останніх років робить актуальним питання втрати рекреаційної привабливості селища, зміна ситуацій на краще можлива при стратегічному підході до сталого розвитку території
Проект Правила санітарної очистки, збирання, зберігання, перевезення, утилізації, оброблення та захоронення відходів, в тому числі використаних пластмасових ПЕТ пляшок, як вторинної сировини в с. Ставище (надалі Правила), розроблені відповідно до законів України «Про відходи», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови___Кабінету Міністрів Українии від 26.07.2001р. «Про впровадження системи збирання, сортування та гранспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини» та «Програми соціального розвитку с. Ставище на період 2006 - 2010 рр». Мета документа:Документ спрямований на приведення до належного санітарного стану території селища,  придання селище відповідного естетичного вигляду,, тощо, і, йдучи цим шляхом в кінцевому результаті, до створення цілого сміттєпереробного комплексу, потужності якого будуть достатні для задоволення потреб регіону. Механізми регулювання:   Селищна рада бере на себе зобов'язання врегулювати відносини між населенням, суб'єктами підприємницької діяльності та владою в питанні реалізації основної функції благоустрою селища.   Населення, що проживає на території с. Ставище, тобто фізичні особи, у сфері поводження з відходами зобов'язані виконувати вимоги законодавства України у сфері поводження з відходами, правил благоустрою і утримання території с. Ставище у частині поводження з відходами, а також цих правил та у встановленому порядку укладати угоди, проводити оплату за користування послугами підприємств та організацій, які здійснюють збирання, зберігання, перевезення, утилізацію, оброблення та захоронення відходів.   Суб'єкти господарської діяльності всіх форм власності у сфері поводження з відходами зобов'язані у встановленому порядку укладати угоди, де передбачено ряд пунктів стосовно зобов'язань та відповідальності, проводити оплату за користування послугами підприємств та організацій, які здійснюють збирання, зберігання, перевезення, утилізацію, оброблення та захоронення відходів, забезпечити чистоту земельних ділянок, які знаходяться у власності або користуванні, оренді (суборенді), а також закріплених інших територій.   Додатковим зобов'язанням є те, що підприємства - виробники відходів будуть змушенні обладнати спеціальні майданчики для збирання та тимчасового зберігання відходів, які повинні відповідати санітарним і містобудівним нормам та цим правилам для відходів з урахуванням попереднього відбору пластмасових ПЕТ пляшок та встановити спеціальні ємності, які відповідають нормам накопичення ТПВ.Документом передбачається обов'язковість ведення первинного обліку відходів, зокрема обсягу утворення, утилізації чи передачі іншим суб'єктам у сфері поводження з відходами згідно з пунктом «г» статті 17 Закону України «Про відходи».   Документ передбачає норму про те, що з погодженням у відділі архітектури на всіх площах, вулицях, садах, парках, автобусних зупинках  та в інших місцях загального користування будуть встановлені урни в достатній кількості.   Розробники документа вважають важливим питання оплати послуг зі збирання, вивезення і захоронення ТПВ, яка здійснюється мешканцями селища (виробниками відходів). Вона включається в оплату за користування житлом (квартплата), розраховану відповідно до затвердженого порядку, а власники приватних будинків здійснюють оплату відповідно до заключних договорів із спеціалізованим підприємством, що надає ці послуги, за фактично вивезені обсяги відходів з урахуванням затверджених у встановленому порядку.   Передбачається, що виконавчий комітет селищної ради, спеціальні служби, громадські формування братимуть активну участь у вирішенні питань поводження з відходами контролювати та активно допомагати спеціалізованим організаціям у вирішенні цього кола питань.   Перелік основних заходів, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми:• Розробка оптимальних схем санітарної чистки території ради;• Запровадження збору та первинної переробки пластмасової тари;   • Збільшення кількості контейнерів для збору твердих побутових відходів пластмасової тари;   • Придбання спеціалізованої машини для вивезення відходів від населеного пункту селищної ради;   • Розробка обґрунтованих тарифів на послуги по збору твердих побутових відходів.Очікуваний результат прийняття даного рішення:   • Ліквідуються стихійні звалища, очистяться береги річок та по тічків, збільшиться кількість контейнерів та кількість місць для його збору;   • Відпаде в населення питання складування сміття і відповідно зменшиться кількість скарг від громадян та час службовців органів місцевого самоврядування на їх розгляд;• Відкриття цеху первинної переробки пластмасової тари;• Покращення благоустрою населених пунктів;• Покращення якості комунальних послуг;• Підвищення інвестиційної привабливості регіону.   Цільові групи для базового, повторного та п
Переглядів: 2764 | Додав: admin
Всього коментарів: 0

Додавати коментарі та скачувати файли можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Календар новин
«  Березень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
 
Форма входу

 
Пошук
 
Рекомендуємо
 
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0